2018/10/25

HEALTHY CAKE


Już dawno temu znalazlam przepis na kakaowy biszkopt ze smietankową masa z malinami. Przez cały czas za mną chodził i dopiero niedawno udało mi się to zrobić. Wygląda jak mini torcik, więc gdyby ktoś chciał go zrobic dla kogoś w prezencie to myślę, że będzie pasował jak ulał:) w dodatku zajmuje jakies 15min oprocz pieczenia, więc idealna opcja tez dla tych, którzy wiecznie nie mają czasu :)

1/8 całego ciasta ma ok. 136kcal / B7.6 / W10 / T6.6
moja porcja to dwa kawałki ciasta :)
SKŁADNIKI:
BISZKOPT: 5 jajek
                     1 łyżeczka proszku do pieczenia
                     2 łyżki mąki kokosowej ( zapomnialam kupic, więc użyłam owsiane i było okej:))
                     2 łyżki mąki ryżowej
                     1 łyżka kakao
                     3 łyżki ksylitolu (lub dowolnego slodzidla)

KREM: 1 opakowanie serki ricotta
              100ml gęstego jogurtu naturalnego
              aromat ( u mnie waniliowy)
              maliny ok. 150g (mrożone tez będą okej)
              1 łyżka ksylitolu


PRZYGOTOWANIE:
1. Białka oddzielić od żółtek i ubić pianę.
2. Żółtka utrzeć z ksylitolem, dodać proszek i make.
3. Powoli dodawać białka.
4. Ciasto przelać do formy ( u mnie silikonowa) na 180stopno na 35min.
5. Ricottę wymieszać z jogurtem, dodać aromat, ksylitol.
6. Na ostudzonym biszkopcie rozsmarować krem i ułożyć maliny.

Banał:)






     
   

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz